Tuesday, February 10, 2009

PoLiTeKnIK KoTa Bharu...







Di sini la bermulanya kehidupan aku sebagai pelajar IPT.. di sini la aku mula mengenali berdikari, di sini la aku mula mengenali kehidupan, di sini juga la aku mula menggegam segulung DIPLOMA.. Di POliteknik Kota Bharu.. PKB banyak mengajar aku berdikari, mengenali kawan-kawan yang berlainan budaya, ( cina, india, siam).. Sentuh pelajar SIam ni mula2 aku sampai di sini aku agak terkejut kerana ada juga pelajar yang tidak memakai tudung sedangkan rupa mereka sebiji orang melayu dan kehidupan mereka seperti orang melayu cuma yang membezakanya ialah bahasa yang mereka gunakan... Yang pelik sebab diorang tak pakai tudung sebab kami belajar di Kelantan..dan kebanyakkan pelajar majoriti semua pakai tudung.. Di PKB juga la aku mengenali Wani exe dan Julie JPm...banyak pengalaman yang aku kutip di pKB.. berhadapan dengan orang lelaki yang masuk ke asrama perempuan.. terjadi di depan mata sendiri..menjadi penjual buah yang berjaya setiap petang untuk menampung duit kelas (betul tak wanie? hehehe)...naik motor daripada PKB ke KB sejauh 35 km.. lenguh tangan2...dari sini juga la aku mula mengambil lesen Motor.. hehehe..Kalau boleh diulang alangkan bestnya la... terutama bila berborak dengan kawan2 lama macam2 kisah akan keluar.....
p/s tak sabar nak buat renuion dengan kawan2 september ni..

3 comments:

Anonymous said...

ha ha...kak zue...aku ado gmbr mung dgn mc p mase gathering..poyo giler...nok ker..tp x sanggup r nk bg sbb mase tu waniey body bhg 2 leni.....

Mc Zue said...

hahaha.. wanie..wanie.. boleh gok nak tgk..zaman dah berubah wei..

Julie said...

huhuhuuu....... mmg disane kite mencipta byk kenangan yg sampai mati pon x bleh nak lupe ...... best kan mase tu