Sunday, December 20, 2009

CaY 8238

18 Dis 2009 sewaktu umat islam menyambut tahun baru Maal Hijrah satu dugaan yang menimpa diri aku yang mana aku terbabit dalam satu kemalangan jalan raya di KM127, jalan Kemaman - Kuala Terengganu di hadapan stesen minyak petronas awana kijal.. kejadian itu berlaku kira2 jam 3.40pm..Kereta aku dilanggar dari berlakang oleh seorang anak muda yang ketika itu bersama "MAKWE"nya menuju arah ke kerteh. alhamdulillah Aku sangat bersyukur kerana ALLAH melindungi kami( ma, mkck endun dan si kecil fatima) dan memberkati perjalanan kami hari itu...yang pasti bukan salah aku kerana sewaktu kejadian kereta aku bergerak dalam 40-50km sejam kerana di hadapan aku masih ada lagi kereta yang bergerak...apa yang aku dapati budak muda itu sedang mengalami krisis hubungan dengan "MAKWE"nya ketika itu.....kalau diikutkan sakit hati pada budak tu memang teramat sangat ...tapi satu yang aku pegang mungkin ada hikmah di sebalik kejadian ini..kami semua selamat aku dah bersyukur..


bonetnya sampai masuk ke dalam



pecah bumper kanan dan kiri kereta


kereta yang langgar aku dari belakang


Moralnya:- jangan disebabkan masalah peribadi orang lain menjadi mangsa..dan sentiasa la membaca doa sebelum memulakan perjalanan..insyaalah Allah akan memberkati kita ..amin ( bismillah 7)





























7 comments:

HIDAYAH HALIM said...

mak oiii...gilek ahhh...tapi tol la cik zu...ape yg jadik mesti ade hikhmahh...hikmahnyeeee...cikzu nak bli kete baru...yeyeyeyey..!!

Mc Zue said...

poyo la dayah ni..amin..kalau allah izinkan dan ada rezeki lebih..ni kete arwah abh cik zue la dayah..value dia tinggi..

dee said...

dayah ni main2 je keje dia cik zu,kan...takpe cik zu...yg penting salah org lain n seme selamat...nnt bli keta baru ek..huhuhu..

HIDAYAH HALIM said...

kete neh toksah juai cikzu... klau saye pon sayang wooo...ade sentimental value...

Aku...kan Abangg said...

alhamdulillah mu selamat mc.....

Jankaulu said...

Huh! org bercinta memang macam tu...

Jankaulu said...

he he he sori bukan semua, kebanyakan.