Thursday, November 6, 2008

"PeRkAmPuNgaN RaYa OM114"






21 Oktober 2008 baru-baru ni warga Om114 telah mengadakan jamuan hari Raya yang kami semua namakan "Perkampungan Raya OM114"..Majlis ini gabungan tenaga kerja antara pelajar2 OM dari part 1 - 7 dan juga para pensyarah... PENAT n SERONOK adalah perkataan yang paling tepat untuk majlis ini....pENAT - biasa la sebab kami semua bertungkus lumus sama2 untuk menjayakan majlis ni.. SeRONok sebab semua pensyarah dan pelajar sama2 menyumbang tenaga dan idea untuk memeriahkan majlis ini.. Tema untuk majlis ini ialah "RAYA"...Setiap pelajar dan pensyarah wanita perlu memakai baju raya tak kira la apa jenis warna manakala yang lelaki pula perlu memakai baju melayu.. maka terserlah lah kehenseman pelajar2 lelaki.. Aktiviti yang dijalankan ialah setiap pelajar mengikut semester perlu merekabentuk ruang yang disediakan menjadi sebuah rumah. Rumah2 tersebut perlu di hias dan dibentuk supaya nampak cantik dan kreatif. tak lupa juga pembabitan daripada para pensyarah. mereka juga turut merekabentuk ruang yang diberikan...ada yang menggunakan buluh, pelapah kelapa, tikar, ketupat dan bermacam2 lagi bahan untuk menjadikan rumah mereka sebagai juara... Pemenangnya adalah dari rumah pelajar2 semester 6 dan ke atas.





Setiap daripada rumah tersebut perlu menyediakan juadah hari raya seperti nasi impit + kuah kacang, lodeh, ketupat, rendang, biskut raya dan macam2 lagi... Yang kelakarnya apabila bermula sahaja majlis tersebut para pelajar datang menyerbu ke rumah pensyarah...kami pensyarah pun tak sempat nak makan... hehehehe..



sebagai tanda kenang-kenangan setiap pelajar + pensyarah mendapat door gift yang begitu istimewa.. dan bagi pelajar-pelajar semester akhir kami menyediakan sebatang pen yang tertera "ALL THE BEST- OM 114 UiTM-KSP"..









Yang paling penting ialah saya ingin ucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada para pensyarah kerana membantu menjayakan majlis ini walaupun berhadapan dengan due date untuk menghantar carrymark.. terima kasih banyak2..insyaallah kita akan teruskan lagi majlis seperti ini... untuk para pelajar semoga majlis ini akan diingati selalu.. tak lupa juga ucapan terima kasih ini saya berikan kepada mereka yang memberi sokongan moral dan bantuan seperti kak chik, datin suzie, En Ismadi, penyelaras program Uitm, che ramli dan semua kakitangan kolej shahputra terutama maintanance... dan pada saya alhamdulillah majlis ini berjaya...













10 comments:

anis said...

hidup mc zue...tahun depan wat lg yek...he..he..he..

Eja said...

bagus mc zu ni, cadangan nk wat mjls ni sbnrnya tercetus sblm dia dilantik jd koordinator lg. (cm tau2 jer kn...) Alhamdulillah berjaya jua dia laksanakan... SYABASSS!!!

Eja said...

hahahaha.. tq semua..

hisyamrahman said...

ye la...lps jadik tak ingat dah kat aku...

KOYAN said...

hidup mek zuu...hidup mek zu..hiduyp mek zu...

Mc Zue said...

AGAK-AGAK LA KORANG NAK KUTUK = PUJI AKU PUN.. HEHEHE

En. Syam:> ngaju ker?? bukan tak ingat.. Ingat tapi tak tunjuk jer.. hehehe

Koyan:> Kuat teh nganjing aku...

Jankaulu said...

nakmencelah jugak ni, tapi tak tahu nak tulis apa. cuma rasa gembira sebab kawan-kawan gembira dan mewarnai hidup dgn pelbagai aktiviti...

mek zue, boleh anjur majlis kat umah aku?

Mc Zue said...

jan:> boleh aja..bila? rumah baru ya...

Aku...kan Abangg said...

nak tumpang puji leh x???
hidup mc zue!!! ( 30.5 X )

Mc Zue said...

the big show:> thank u.. amin...